هم‌صدایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت اسرائیل

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و آن را ناقض حاکمیت ایران و مغایر با قوانین و رویه های بین‌المللی دانست.

متعاقب تجاوز رژیم صهیونیستی علاوه بر عربستان، سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز با صدور بیانیه‌هایی این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

وزارت خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، از کشورهای صلح دوست منطقه و تمامی دولت هایی که شرارت و تجاوز رژیم صهیونیستی را محکوم کردند قدردانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان بر حفظ صلح و ثبات منطقه به عنوان مسئولیت دسته جمعی کشورهای منطقه تاکید شده و آمده است که ایران به مسئولیت خودش در قبال امنیت منطقه عمل می‌کند.

رژیم صهیونیستی با سابقه ای طولانی از تجاوز و اشغالگری، طی بیش از ۷ دهه گذشته از نظر قوانین و حقوق بین المللی بشردوستانه، به عنوان رژیمی اشغالگر شناخته شده است و با توجه به جنایات فجیع یکسال گذشته در غزه و لبنان ، امروز به عنوان مهمترین و جدی ترین عامل تهدید صلح و امنیت منطقه ای قلمداد می شود.

اقدامات مستمر این رژیم جعلی جنگ طلب و جنگ افروز طی یکسال اخیر منجر به شهادت ده‌ها هزار غیر نظامی و آوارگی میلیون ها نفر در سرزمین های اشغالی و لبنان شده است و ادامه حمایت بی وقفه آمریکا و اروپا از این باند تروریست به تهدیدی مستمر بر صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی منتج خواهد شد.

مسلم است که توسعه دامنه جنگ افروزی رژیم صهیونیستی می تواند به صلح و امنیت منطقه را در معرض تهدید جدی قرار دهد و بدیهی است که مسئولیت پایان دادن به اشغالگری و جنایت و حفظ صلح و امنیت منطقه توسط رژیم صهیونیستی مسئولیتی همگانی است.


هم‌صدایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در محکومیت اسرائیل

بیشتر بخوانید